APPRENTISSAGE

Une méthode infaillible pour apprendre les verbes irréguliers en anglais

Un professeur d’anglais, Jason R. Levine, a eu l’idée d’écrire une chanson pour aider à la mémorisation des verbes irréguliers en anglais. Une idée à proposer… ou de laquelle s’inspirer pour inventer une nouvelle chanson personnalisée !

Paroles de la chanson en anglais : 

The microphone I

TAKE (took, TAKen). You SHAKE (shook, SHAken).
WAKE (woke, WOken) to the STYLE I’m creAting.
THINK (thought, THOUGHT). SEEK (sought, SOUGHT).
LISten to the LESson that I TEACH (taught, TAUGHT).

Don’t SLEEP (slept, SLEPT). I CREEP (crept, CREPT).
I SNEAK (snuck, SNUCK UP). You LEAP (leapt, LEAPT).
I KEEP (kept, KEPT) HAVing FUN.
I’m never BEAT (beat, BEAten); I WIN (won, WON).
DO (did, DONE). BeGIN (began, beGUN).
SHOOT (shot, SHOT)—no, I DON’T own a GUN.
I LEAD (led, LED) so I can FEED (fed, FED).
the KNOWledge you NEED, STRAIGHT to your HEAD.
When I BRING (brought, BROUGHT) it, you CATCH (caught, CAUGHT) it.
Sit BACKreLAX. Don’t FIGHT (fought, FOUGHT) it.

Please don’t

FREEZE (froze, FROzen) when I SPEAK (spoke, SPOken).
It’s REAL. You can FEEL I don’t STEAL (stole, STOlen).
I CHOOSE (chose, CHOsen) the VERy best RHYMES and
WRITE (wrote, WRITten) them INto my LINES and
INto your MIND. When we MEET (met, MET)
I’ll BET (bet, BET) I won’t LET you forGET
(forGOTforGOTten). I GET (got, GOTten)
EVery head NODding. Don’t THINK about STOPping
just COME (came, COME).
THIS is hip hop. I don’t SING (sang, SUNG).
I STING (stung, STUNG). I CLING (clung, CLUNG).
On EACH and every WORD, you HANG (hung, HUNG).

It’s not enough to

DREAM (dreamt, DREAMT); you’ve got to SPEND (spent, SPENT)
TIME on your GOALS. Please LEND (lent, LENT) me your
EAR. Come NEAR and I’ll LAY (laid, LAID)
DOWN this new SOUND that I MAKE (made, MADE).
I HOPE you don’t SAY that you THINK it’s JUNK.
I HOPE you don’t THINK that I STINK (stank, STUNK).
If you’re THIRSty for ENGlish, come DRINK (drank, DRUNK).
because I SINK (sank, SUNK) ALL compeTItion when they
HEAR (heard, HEARD) that I GIVE (gave, GIVen)
encouragement when I SPIT (spat, SPAT).
Never QUIT (quit, QUIT); dont SIT (sat, SAT).
Yeah, I LIKE it like THAT. I’ll even KNEEL (knelt, KNELT).
and BEG you to exPRESS what you FEEL (felt, FELT).

I RISE (rose, RISen) when I DRIVE (drove, DRIVen) through
the BEAT; tap your FEET as you RIDE (rode, RIDden).
Those that HIDE (hid, HIDden) I FIND (found, FOUND).
If you FLEE (fled, FLED) then I’ll TRACK you DOWN.

Now you SEE (saw, SEEN) that I MEAN (meant, MEANT)
every WORD of the MESsage that I SEND (sent, SENT).
I SHOW (showed, SHOWN) I can FLY (flew, FLOWN).
Now you KNOW (knew, KNOWN) I SHINE (shone, SHONE).
I’ll THROW (threw, THROWN) you the BALL. It’s your TURN.
GROW (grew, GROWN) with the VERBS that you’ve LEARNED.
GRAMmar through LYRics I DRAW (drew, DRAWN).
PEACE to elLS, now I GO (went, GONE)!

Jason R. Levin propose des cours d’anglais en ligne : http://fluencymc.com/starter-course-yt/
Vidéo traduite par Ohmymag

 


En savoir plus sur Ecole Positive

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Une réflexion sur “Une méthode infaillible pour apprendre les verbes irréguliers en anglais

  • Bonjour

    Merci beaucoup pour le partage. Je travaille avec le prof ci-dessus (Fluency MC) dans le cadre de notre association pour aider les élèves porteurs de troubles neurodéveloppementaux à reprendre le gout aux apprentissages. N’hésitez pas si vous désirez que nous collaborions

    Cordialement

    Répondre

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.